- Forside
- Salgs- og leveringsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER DS Wood ApS Langgade 19 8960 Randers SØ
Gældende fra: 18.11.2024 1. ANVENDELSE 1.1. Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser for DS Wood ApS finder anvendelse i det omfang de ikke fraviges ved skriftlig aftale mellem partnere.
1.2. Købers eventuelle købsbetingelser er ikke bindende for DS Wood ApS. 2. TILBUD, ORDRE OG ORDREBEKRÆFTELSE
2.1. Medmindre andet er aftalt, er tilbuddet gældende i 4 uger fra tilbuds dato. Ethvert tilbud er afgivet med forbehold for mellemsalg fra vores leverandør.
2.2. Kunden skal sende ordrer på produkter, reservedele eller andet ydelser til sælger skriftligt.
2.3. Ordrer er først accepteret, når skriftlig ordrebekræftelse fra sælger foreligger. Stemmer sælgers ordrebekræftelse ikke overens med købers bestilling, skal køber informerer om dette senest 1 dag fra ordrebekræftelses dato. I modsat fald vil køber være bundet af ordrebekræftelsens indhold.
2.4. Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på produkter, reservedele eller andet ydelser uden sælgers skriftlige accept.
2.5. Efter ordrebekræftelsens afgivelse vil en ordrer ikke kunne annulleres uden sælgers skriftlige accept.
2.6. Sælger kan ikke drages til ansvar for problemer med solgte varer, der skyldes mangelfulde eller unøjagtige arbejdstegninger og informationer leveret af køber.
2.7. Mundtlige aftalte ændringer i specifikationer af de beordrede varer skal bekræftes skriftligt af sælger for at have gyldighed.
3. PRISER 3.1. Alle salg sker til den pris, som fremgår af ordrebekræftelsen. Der tages forbehold for prisstigninger, tastefejl og force majeure. Priser for produkter, reservedele og andet ydelser følger sælgers prisliste på det tidspunkt, hvor sælger bekræfter kundens ordre, medmindre der aftales andet skriftligt.
3.2. Alle opgivne priser er AB fabrik, medmindre andet udtrykkeligt fremgår af tilbuddet eller ordrebekræftelsen.
3.3. Alle priser er eksklusive moms, fragt, emballage, afgifter og evt. ekspeditionsgebyr medmindre andet er aftalt skriftligt.
3.4. Fragtomkostninger og emballage faktureres efterforbrugt.
4. LEVERING OG MONTAGE 4.1. Sælger hæfter ikke for forsinkelser eller manglende levering som skyldes forsinkelse eller leverings vanskeligheder fra sælgers leverandør, transports forhindringer, force majeure, materiale- eller personalemangel, strejke, lockout eller andet afbrydelse i driften eller andet udenfor sælgers kontrol.
4.2. Sælger hæfter kun for forsinkelser eller manglende levering, hvis denne skyldes, at sælger handler groft uagtsomt. I de tilfælde, hvor sælger ovenfor har forbeholdt sig ansvarsfrihed, berettiger overskridelse af leveringstiden ikke køber til at annullere ordren. Leveringstiden forlænges i så fald med det antal dage, leveringshindringen har været til stede. Hvis leveringshindring, skyldes en eller flere af overnævnte omstændigheder, kan påregnes at ville vedvare længere end tre måneder, skal sælger dog være berettiget til at annullere handlen, uden at det anses for misligholdelse.
4.3. Sælger har ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre partnerne har aftalt andet.
4.4. Medmindre andet er aftalt, er delleverancer tilladt.
4.5. Hvis sælger forventer en forsinkelse i leveringen af produkter, informeres kunden om dette.
4.6. Hvis sælger skal sørge for levering og montering, skal lokaler være ryddede og klargjort til montering. I modsat fald faktureres køber for ekstra udgifter i forbindelse hermed.
4.7. Gulve, vægge og lofter skal være klargjorte og egnede forud for montagen. Klargøringen af rummet må ikke ændre målene som noteret ved opmålingen. Hvis gulve, vægge og lofter ikke er klargjorte ved montering, tager Sælger ikke imod reklamationer på beskadiget varer af andre håndværkere.
4.8. Alle faste installationer som afløb, vand, aftræk og el skal være lovlige og klargjorte til brug/tilslutning forud for montagen.
4.9. Montagearbejdet omfatter ikke, maling, fliser, opsætning af lys og armaturer mv. Ved montering af inventar skal det forventes at der kan forekomme ridser i loft, vægge eller gulv under monteringen. Montagearbejdet omfatter ikke tilslutning af emhætter, hvidevarer, vand og afløb, medmindre andet er skriftlig aftalt mellem parterne.
4.10. Hvis manglende klargøring af rummet/bygningen medfølger ekstraarbejder, ekstra kørsel eller ventetid, forbeholder Sælger sig ret til at fakturere disse ekstraomkostninger.
5. Underleverandører 5.1. Hårde hvidevarer samt blandingsbatterier sælges med alm. gældende garantier fra vores underleverandørerne. Sælger kan ikke stilles til ansvar ved forsinket levering eller gøres ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab i forbindelse med levering eller evt. reklamationer.
5.2. Montering af egne hvidevarer kan ske mod et tillæg efter skriftlig aftale. Dog kan Sælger ikke stilles til ansvar for skader på produkterne. Sælger hæfter kun, hvis årsagen til fejlen skyldes groft uagtsomhed fra vores side.
6. Ejerforhold 6.1. Ejendomsretten til de solgte produkter eller andet ydelse forbliver hos DS Wood ApS, indtil hele købesummen ifølge aftalen er betalt.
7. Tegninger og beskrivelser 7.1. Alle tegninger, skitser og specifikationer af tilbud og det solgte er DS Wood ApS ejendom samt alle immaterielle rettigheder til tegninger, skitser og specifikationer tilhører DS Wood ApS og må ikke uden skriftlig tilladelse fra DS Wood ApS udleveres til tredjeperson, mangfoldiggøres eller benyttes til at udføre arbejde efter.
8. Betaling 8.1. Betalingsdato og betingelser fremgår af faktura.
8.2. Den fastsatte betaling erlægges af køber som aftalt på ordrebekræftelsen, medmindre andet er aftalt skriftligt.
8.3. Ved ordre sker betaling således: Netto 8 dage. Alternativ kan DS Wood ApS kræve aconto betaling eller bankgaranti – dette vil blive aftalt individuelt og vil fremgå af ordrebekræftelsen. Ved ordrer over kr. 200.000, – ex. moms er der forudbetaling på 30% af totalsummen, medmindre andet er aftalt skriftligt.
8.4. Erlægger køber ikke betaling i rette tid, er Sælger berettiget til fra forfaldsdagen at beregne 2,0% i renter pr. påbegyndt måned. Indbetalingerne dækker forlods tilskrevne renter. Ligeledes opkræves kr. 100, – for hver rykkerskrivelse/rente nota Sælger er nødsaget til at sende.
8.5. Ved fortsat manglende betaling efter 3. rykkerskrivelse, overdrages sagen til advokat for inkasso. Alle omkostninger i forbindelse med inkasso betales af køber.
8.6. Køber kan ikke foretage modregning i købesummen med eventuelle krav, som Køber måtte have mod Sælger fra andre retsforhold og køber kan ikke tilbageholde det købte for sådanne krav. Køber er ikke berettiget til at tilbageholde betaling på grund af reklamation eller modkrav vedrørende det leverede.
9. REKLAMATION OG MANGLER 9.1. Køber skal straks ved modtagelsen, og inden varerne tages i brug eller bearbejdes, foretage nødvendig undersøgelse af de leverede varer for at sikre sig at disse er mangelfri.
9.2. Hvis Køber herefter har en reklamation, skal denne straks meddeles skriftligt med angivelse af, hvori manglen består. Sælger skal informeres senest 8 dage efter det tidspunkt, hvor Køber har eller burde have opdaget den pågældende mangel.
9.3. Hvis en vare viser sig at være mangelfuld, forpligter Sælger sig til inden for rimelig tid at afhjælpe manglen eller erstatte den leverede vare med en vare af tilfredsstillende kvalitet. Hvis Sælger tilbyder en sådan afhjælpning eller ombytning, er Køber ikke berettiget til at hæve købet eller til at kræve erstatning. Sælger er uden ansvar for enhver forsinkelse som følge af afhjælpningen eller ombytningen.
9.4. Sælger er kun ansvarlig for skader, hvis det bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelser fra Sælgers side.
9.5. Hvis varerne skal monteres eller indgå i en montage, skal Køber sørge for at varerne, inden montagens påbegyndes, gennemgås for mangler, idet reklamation ikke kan finde sted efter montagen er påbegyndt.
9.6. Sælger er i intet tilfælde ansvarlig for driftstab, tabt fortjeneste eller andre økonomiske konsekvenstab. I den udstrækning, Sælger måtte blive pålagt produktansvar over for tredjemand, er Køberen forpligtet til at holde Sælger skadesløs i samme omfang, som Sælgers ansvar er begrænset efter de foregående stykker. Hvis tredjemand fremsætter erstatningskrav mod Køberen pga. en produktskade, skal Køberen straks underrette Sælger herom.
GARANTI 10.1. På de leverede produkter ydes garanti i overensstemmelse med DANSK KØBELOVS bestemmelser regler herom, samt garantien fra underleverandørerne har tilsagt.
11. Returbestemmelser 11.1. Varer der produceres specifik efter Købers behov tages ikke retur.
12. PRODUKTANSVAR 12.1. Sælger er kun ansvarlig for personskade, hvis Køber dokumenterer, at skaden skyldes uagtsomhed fra Sælgers side eller fra andre personers side hvor Sælger har ansvaret.
12.2. Skader, forsinkelse og andre forhold opstået af Købers manglende færdigheder i betjeningen af leverancen, uegnede materialer samt forkerte metoder, er Sælger uvedkommende.
12.3. Sælger er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre.
13. TVISTER 13.1. Opstår der i anledning af leverancen tvist om varens kontraktmæssighed, er det vores ret at de leverede vare skal afgøres ved voldgift eller ved de ordinære domstole.
14. SPECIELLE VILKÅR 14.1. Køber sørger selv for nødvendige ansøgninger til myndighederne om godkendelse inden eventuel montage. Hvis dette ifølge skriftlig aftale skulle påhvile Sælger, sker det for Købers regning.
15. Håndtering af persondata 15.1. I forbindelse med din købsproces, vil det være nødvendigt at du deler en række persondata med os, navn, adresse, e-mail, tilbud, ordre og evt. billeder af din bolig/ejendom. DS Wood ApS behandler dine personoplysninger med henblik på at indgå en aftale om køb af vores produkter. jf. GDPR art. 6(1)(b). Dine persondata vil blive gemt hos DS WOOD i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Efter førnævnte frist slettes oplysningerne.
15.2. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette er nødvendigt for levering og produceret fra underleverandør eller i forbindelse med en omstrukturering eller salg af virksomheden DS Wood ApS. Al videregivelse af persondata vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
15.3. Du har ret til at få indsigt i de oplysninger vi behandler om dig, dog med visse lovbestemte undtagelser. Du har ret til at gøre indsigelse mod indsamlingen samt ret til at få oplysningerne slettet. Du har herudover også ret til at få korrigeret dine personlige oplysninger, hvis der er behov herfor. Hvis du gør indsigelse mod viderebehandling af dine oplysninger, kan dette resultere i, at dele eller hele købet ikke kan gennemføres. Derudover vil sletningen af dine oplysninger fjerne dokumentation som er vigtig for håndtering af eventuelle reklamationer og henvendelse vedr. garanti.
16. ALMEN ORIENTERING 16.1. Træ og finer er et naturmateriale, hvorfor farver og åretegninger kan variere mellem leveringerne. Træ arbejder helt naturligt ved ændringer i luftfugtigheden uanset om produkterne er olie behandlet eller lakeret. Desuden er det vigtigt at overholde de regler der er omkring montering af massivt træ, så det kan arbejde frit. Ved bejdser/malinger kan der være farveforskelle fra forskellige leveringer, da underlaget kan variere og vores produkter kan være håndsprøjtet hos underleverandørerne. Der gøres opmærksom på, at man ikke kan forvente at Sælger gemmer tegninger og farvekoder mv. på alle tidligere ordre, hvorfor det er kundens ansvar at gemme alle oplysninger til evt. senere brug. Overfladekvalitet – Laminat – melamin – linoleum – EN438 Følgende overfladefejl er tilladte jf. den europæiske standard EN438: Glans Glansfladen på laminater kan i nogen grad afvige på sammen overflade og samme produktions batch. Ligeledes vil der være forskel på glansgraden på forskellige overfladeprægninger. Snavs, pletter og lignende overfladefejl Den tilladte størrelse på sådanne fejl er baseret på et maksimalt defekt område svarende til 1,0 mm²/m² på laminatet og er proportional med størrelsen på den undersøgte plade. F.eks. må der dermed på en 3050 x 1300 mm plade være i alt 4 mm² defekt område (3,05 x 1,3 m = 3,965 m²). Fibre, hår og ridser Den tilladte størrelse på sådanne fejl er baseret på en maksimal defektlængde svarende til 10 mm/m² på laminatet og er proportional med størrelsen på den undersøgte plade. Generelt/defektområde Den totale tilladte defektlængde kan være koncentreret til et enkelt sted eller spredt på et ubegrænset antal mindre fejl. Defekten skal være synlig på 1,5 meters afstand og ikke i modlys. Ovenstående almindelige salgs- og leveringsbetingelser er altid gældende, medmindre anden skriftlig aftale foreligger